Tuesday, November 15, 2011

ကၽြန္ပ္သိေသာ သေဘာတရား

ကၽြႏု္ပ္သည္ျဖစ္ျခင္းလညး္မဟုတ္၊ ရွိျခင္းလည္းမဟုတ္၊ ပ်က္ျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ရုပ္သေဘာအရ
ငါသည္ျဖစ္ရ၏၊ ရွိရ၏၊ ပ်က္ရ၏။ သို႔ေသာ္ပ်က္စီးျခငး္မဟုတ္၊ ထိုသို႔မမွတ္။ နာမ္သေဘာမရ ကၽြန္ပ္သည္ မရွိ၊
မျဖစ္ မပ်က္။ အရာရာသည္ ၀ိေရာဓိျဖစ္၏။ ကၽြန္ပ္သည္ နဂတၱိ၊ နနိစၥ၊ နနာနတၱ၊ နဧကတၱျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္
ကၽြန္ပ္သည္ အတၱိ-ရွိျခင္း၊ နတၱိ-မရွိျခင္း၊ အတၱိစ  နတၱိစ--ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊မရွိသည္လညး္မဟုတ္။
ေန၀အတၱိ၊ နာနတၱိ--ရွိသည္လည္းမဟုတ္ မရွိသည္လည္းမဟုတ္ပါ။    ။
စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုဖတ္ျပီးဤကဲ့သို႔ အေတြးအေခၚမ်ား ၀င္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ပ္သည္ေတာက္တယ္က်ငး္
ဟုေခၚေသာကြန္ျဖဴးရွပ္မေပၚမွီကာလမ်ားစြာက တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား၏ဘာသာေရ႔းဟုဆိုိိနိုင္ဘြယ္က်မ္းစာ တစ္အုပ္ကိုေကာင္းစြာဖတ္ဖူးပါသည္။ ေတာက္တယ္က်ငး္တြင္ ဤသို႔ိဆိုထားသည္''အရာရာသည္၀ိေရာဓိ
ျဖစ္၏၊ ဆန္႔က်င္ဘက္တရားမ်ားေသာ္ရွိ၏၊ ဆိုရေသာ္ ခ်စ္ျခင္းရွိလွ်င္မုန္းျခင္းရွိ၏၊ အေကာင္းရွိလွ်င္အဆိုးရွိ၏။
အဆိုးမရွိပဲႏွင့့္အေကာင္းမရွိနိုင္ရာ။ မုန္းျခင္းကိုသိမွခ်စ္ျခင္းကိုသိနိုင္သည္။''ဟုဆိုထားေပသည္ သို႔ေသာ္အရာ
ရာသည္ ၀ိေရာဓိျဖစ္၏။ နတၱိ-မရွိျခင္း (၀ါ) သုညလည္းျဖစ္၏လို႔ိုဆိုထားပါသည္။
ေတာက္တယ္က်င္းသည္ ဗုဒၶက်င့္စဥ္ေတာ္မ်ားႏွင့္အေတာ္အတန္တူညီမႈမ်ားရွိေနသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။

ဗုဒၶ၀ါဒတြင္လည္း ေထရ၀ါဒ(ျဖစ္ျခင္း-ပ်က္ျခင္း) တို႔ကိုရႈမွတ္၍ နိဗၺာန္ကိုက်င့္စဥ္ေတာ္ျဖင့္တရားအားထုတ္
လ်က္စံျခင္းႏွင့့္ မဟာရန (မိမိ၏က်ိဳးစားအားထုတ္မႈသည္သာနိဗၺာန္စံရျခင္း) တို႔ကိုသိရွိထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။
နတၱိ-အတၱိ၊ အတၱိစ-နတၱိစ၊ ေန၀အတၱိ-နေနအတၱိ စသည္တို႔သည္ ေထရ၀ါဒ၏ က်င့္စဥ္ေတာ္မ်ားထဲမွအခ်ိဳ႔
ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ပ္တို႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာျဖင့္ ရုပ္(ခႏၲာ) ႏွင့္နာမ္တို႔၏သေဘာကို ကၽြႏု္ပ္သည္အနည္းအက်ဥ္းမွ်ေလ့လာ
စဥ္းစားခဲ့မိပါသည္။ ကၽြန္ပ္တို႔သည္ဖန္ဆင္းျခင္းကိုခံရသူမ်ားျဖစ္၍ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ရွိျခင္း(အတၱိႏွင့္ဂတိၲွ) ျဖစ္၏။ ကၽြန္ပ္တ္ို႔သည္ေသျခင္းကိုလက္ခံ၏ ထို႔ေၾကာင့္ပ်က္ျခင္းက္ိုလက္ခံ၏။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ေတာက္တယ္က်င္းတို႔
ႏွင့္ကြဲျပားသည္မွာ ကၽြန္ပ္တို႔သည္ဖန္ဆင္းျခင္းကိုခံရ၏၊ သို႔ေသာ္သူတ္ို႔တြင္မရွိ။ ကိေလသာႏွင့္ကံ တစ္နည္း
ဆိုေသာ္သံသရာေၾကာင့္ျဖစ္ရျခင္းမည္၏။

ဤသည္မွာကၽြန္ပ္သိသည္မ်ားကိုသာ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွားမ်ားအားေတြ႔ရွိလ်ွင္ေသာ္
လညး္ေကာင္း၊ မွားယြငး္စြာယူဆသည္ရွိေသာ္သြန္သင္ေပးေစလိုပါသည္။

အစဥ္ေလးစားလ်က္
--၀ဏၰေအာင္--

No comments: