Saturday, November 12, 2011

မရွင္းရင္ မရေတာ့လို႔ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္ (၂)

မရွင္းရင္ မရေတာ့လို႔ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္ (၂)

[By ဗုဒၶဘာသာ / အေတြးအျမင္ ]

“ဒီေမးခြန္းကိုေလ ဦးဇင္းရဲ႕ ေက်ာင္းမွာဆုိရင္ ခြက္ထိုးခြက္လန္ ရယ္မိဖု႔ိမ်ားတယ္။ ေကာ္ဖီဆိုင္ထဲမွာမုိ႔ မရယ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒကာေျပာခ်င္တာက ဒါမဟုတ္ပါဘူး။ ဟုတ္တယ္မို႔လား။ ေျပာခ်င္တာက ေဂးျဖစ္ရတာဟာ ကာေမသုမိစၦာကံကို က်ဴးလြန္ခဲ့လို႔ ေဂးျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေဟာ္မုန္းေဖာက္ျပန္လို႔ ေဂးျဖစ္တာ။ မိဘေတြက သေႏၶတားေဆးေတြ သံုးစြဲလို႔မုိ႔ ေမြးလာတဲ့ ကေလးက ေဂးျဖစ္တာလို႔ ဒကာေျပာခ်င္တာမုိ႔လား”

“အဲဒါကို ဦးဇင္းဘယ္လို တုန္႔ျပန္ေျဖရွင္းမလဲ။ ဦးဇင္းရဲ႕ တုန္႔ျပန္ေျဖရွင္းမႈကို တပည့္ေတာ္ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ခ်င္ပါတယ္”

“ဒါဆိုရင္ ဒကာ့ကို ဦးဇင္းက ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္။ အျခားသူေတြက်ေတာ့ ေဟာ္မုန္းမေဖာက္ျပန္ပဲ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူတို႔က်မွ ကြက္ၾကားမိုးရြာသလို ေဟာ္မုန္းက ကြက္ၿပီး ေဖာက္ျပန္သြားရတာလဲ။ အဲဒီလို သူတုိ႔ကုိက်မွ ကြက္ၿပီးေတာ့ ေဟာ္မုန္းေဖာက္ျပန္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကေလးကို ဦးဇင္းသိခ်င္တယ္ဒကာ။ ဒကာေျဖေပမယ့္ အေျဖကို ဦးဇင္းလဲ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ေနပါတယ္”

“..........”

“ဒကာ မေျဖႏိုင္ေတာ့ဘူးမု႔ိလား။ ထားပါေတာ့ ဦးဇင္းေမးမယ့္ ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုကုိေတာ့ ဒကာ့ေျဖႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ မိဘေတြက တားေဆးေတြသံုးစြဲလို႔ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးက ေဟာ္မုန္းေဖာက္ျပန္ၿပီး ေဂးျဖစ္၇တာလို႔ ဒကာယူဆထားတယ္ေနာ္။ ဦးဇင္းတို႔ရြာမွာ ကႀကီး ခေခြးေတာင္မဖတ္တတ္တဲ့ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူအသက္ ၆၀ေက်ာ္ေနၿပီ။ သားသမီးကိုးေယာက္တိတိ ေမြးထားတယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ တားေဆးဆုိတာ ၾကားေတာင္ ၾကားဘူးရဲ႕လားမသိဘူး။ သူေမြးထားတဲ့ ကိုးေယာက္ထဲမွာ တစ္ေယာက္က ေျခာက္ေနတယ္။ ဒါက တစ္ခု။ ေနာက္တစ္ခုက ဘုရားလက္ထက္က တားေဆးမရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားလက္ထက္မွာ ဘယ္လိုက ဘယ္လို အေျခာက္ေတြ ရွိေနရတာလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုက တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ကုိ (အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႔ေပၚေတြမွာ) တားေဆးေတြ သံုးေနၾကတာပဲ။ ဘာျဖစ္လု႔ိ သူတုိ႔ေတြကက်ေတာ့ ေဟာ္မုန္းေဖာက္ျပန္ၿပီ အေျခာက္မျဖစ္ရတာလဲ။ အဲဒါေလးကို ဒကာေျဖရွင္းေပးပါ”

“ဦးဇင္း တပည့္ေတာ္ကို ကတ္ေျပာေနတာပဲ”

“ဦးဇင္းမကတ္ရင္ ဒကာကတ္ေတာ့မယ္မု႔ိလား။ ေဟာ္မုန္းမေေဖာက္ျပန္ပဲ ေဂးျဖစ္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြအမ်ားႀကီးပဲဒကာ။ ဒါကို ဦးဇင္းထက္ ဒကာပိုသိမွာပါ။ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္လဲ ျဖစ္ရတာပဲ။ အဲဒီပတ္၀န္းက်င္ထဲမွာ ေနေနတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူက်မွ ကြက္ၿပီး ေဂးျဖစ္သြားရတာလဲ။ ေနာက္တစ္ခုက တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ စိတ္သာယာမႈကို သိပ္ဦးစားေပးတယ္။ မိန္းမအစစ္ေတြနဲ႔ တြဲရင္ သူကပဲ မိန္းမကို ဦးစားေပးရမယ္ ေခ်ာ့ရမယ္။ အေျခာက္ေတြနဲ႔တြဲေတာ့ သူက ဦးစားေပးခံရမယ္ ေခ်ာ့ခံရတယ္ သူမေက်နပ္ရင္ ဆြဲၿပီး လက္သီးနဲ႔ထိုးလိုက္ဦး သူက ေခ်ာ့စရာမလိုဘူး။ ဟုိကပဲ ျပန္လာေခ်ာ့တယ္။ အဲဒီလို သူ႔စိတ္ႀကိဳက္လုပ္လို႔မရတဲ့ အေျခာက္ဆုိရင္ သူျဖတ္ခ်ထားခဲ့မယ္။ လိင္ဆက္ဆံဖို႔အတြက္ ေနရာသိပ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ေနစရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္အိမ္ကိုေတာင္ ေခၚသြားလို႔ရတယ္။ မိဘေတြဆိုတာလဲ သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ ထင္ေနမွာေပါ့။ မေတာ္တဆ ကိုယ္၀န္ရသြားမွာ မေၾကာက္ရဘူး။”

“ဦးဇင္းတုိ႔ဘာသာက အတိတ္ကံတစ္ခုထဲကိုပဲ အားကိုးအားထားျပဳေနတဲ့ အယူကို ယူထားတဲ့ ဘာသာမဟုတ္ဘူးဒကာ။ အတိတ္ကံ ပစၥပၸန္ကံႏွစ္ခုကို မွ်ၿပီးေတာ့ ယူထားတဲ့ဘာသာပါ။ အတိတ္တုန္းကေတာ့ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေစတဲ့ ကံေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေစတဲ့ အတိတ္ကံအေထာက္အပံအေတြ သူ႔မွာ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပစၥပၸန္မွာေတာ့ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေစတဲ့ အလုပ္ကုိ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ သူဟာ ခ်မ္းသာႏုိင္သေလာက္ ခ်မ္းသာမဟုတ္ဘူးဒကာ။ ျမင္းႏွစ္ေကာင္ဆြဲတဲ့ လွည္းကို ျမင္းတစ္ေကာင္ထဲနဲ႔ ဆြဲမယ္ဆုိရင္ လိုရာေတာ့ ေရာက္ခ်င္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ျမင္းႏွစ္ေကာင္ဆြဲတာေလာက္ေတာ့ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ဘူးဒကာ။ ဦးဇင္း ေျပာခ်င္တာက ေဂးျဖစ္တိုင္းလဲ အတိတ္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကာေမသုႀကီးခ်ည္းပဲလို႔ေတာ့ ပံုခ်လို႔မရပါဘူး။ ကာေမသုေၾကာင့္ မဟုတ္ပဲ ေဂးျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြလဲ ရွိမွာပါ။ ဒကာေျပာသလို တားေဆးေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ေဂးေတြေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒါက အနည္းစုပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္”

“လူတုိင္းကေတာ့ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေတာ့ ကာေမသုကို က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကမွာခ်ည္းပဲေလ။ ကာေမသုေၾကာင့္ ေဂးျဖစ္မယ္ဆုိရင္ တစ္ကမၻာလံုး ေဂးေတြခ်ည္းပဲေနမွာ။ ကာေမသုေၾကာင့္ ေဂးျဖစ္ရတယ္ဆုိတာ အဓိပၸါယ္မရွိပါဘူး။ ေတြးၾကည့္ေလ အဓိပၸါယ္မရွိေလပါ။”

“ဟုတ္တယ္ လူတုိင္းက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေတာ့ ကာေမသုကို က်ဴးလြန္ခဲ့ဘူးၾကတဲ့ လူေတြမ်ားပါ။ ေက်ာက္တံုးက သဘာ၀အရ ေသးေသး ႀကီးႀကီး ေရထဲခ်ရင္ ျမႈပ္သြားမွာပဲ။ အဲဒါက သူ႔သဘာ၀ပဲေလ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီေက်ာက္တံုးေအာက္ကေန ေလွခံေပးလိုက္ပါလား။ အဲဒီ ေက်ာက္တံုးက ေရထဲမွာ ျမႈပ္သြားပါ့ဦးမလားဒကာ။ ဒကာလဲ သေဘၤာသားပဲ။ သေဘၤာေပၚတင္လာတဲ့ ကြန္တိန္နာႀကီးေတြ ေရထဲခ်ၾကည့္ပါလား။ ျမႈပ္သြားမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ေအာက္က သူ႔ထက္ပိုႀကီးမားတဲ့ သေဘၤာႀကီးခံေပးထားေတာ့ ျမႈပ္မသြားဘူးေလ။ မီးကလဲ ႀကီးႀကီးေသးေသး ပူတာပါပဲ။ အကုသိုလ္ကလဲ ႀကီးႀကီးေသးေသး သဘာ၀အရ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ေပးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ထက္ ပိုႀကီးမားတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ခံေပးလိုက္မယ္ အကုသိုလ္အပူကုိ ကုသုိလ္အေအးနဲ႔ ေလာင္းခ်လိုက္မယ္ဆုိရင္ အကုသုိလ္က မေကာင္းက်ိဳး ေပးႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ သူတုိ႔ေတြ ကာေမသုကုိ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေတာ့ က်ဴးလြန္မိၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီတစ္ႀကိမ္တစ္ခါ က်ဴးလြန္တဲ့ အကုသိုလ္ကလဲ မေကာင္းက်ိဳးေပးတတ္တာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ အခု သူတို႔ေတြ မခံစားရလဲဆုိေတာ့ သူတို႔လုပ္တဲ့ အကုသိုလ္ထက္ ကုသိုလ္ေတြက ပိုမ်ားေနလို႔ပဲ။ ဒီအေၾကာင္းကို အရင္ကလဲ ဦးဇင္းပို႔စ္ေတြ တင္ဘူးပါတယ္။ ဦးဇင္းစာမ်က္ႏွာမွာ ရွာဖတ္ၾကည့္လိုက္ေပါ့”

“ဟူး..ေမာလိုက္တာ ေရသန္႔တစ္ဘူး လာခ်ေပးပါ။ ခ်ာတိတ္ ဒီ၀ုိင္းကေရသန္႔တစ္ဘူး လာခ်ေပးပါ။ ကဲ..ဒကာ ဘာမ်ား ထပ္ေျပာခ်င္ေသးလဲ”

“ဘုရားရွင္က မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္လို႔ ေျပာၾကတယ္ေနာ္။ ဒါဆိုရင္ ဘာလု႔ိ ေဂးေတြအေပၚကို ကရုဏာမထားရတာလဲ။ မဟာကရုဏာရွင္ဆုိရင္ ေဂးေတြအေပၚကို ကရုဏာထားရမွာေပါ့။”

“ေနစမ္းပါဦး ဘာျဖစ္လို႔ ဒကာက ဘုရားရွင္က ေဂးေတြအေပၚကို ကရုဏာမထားဘူးလို႔ စြပ္စြဲရတာလဲ။ ေျပာပါဦး အေၾကာင္းအရင္းေလးကို”

No comments: